...Бо се ж ми походимо вiд Дажбога...

Язичництво

Бувальщина

Число 25
Березень 11005 р. Д.

Напишіть нам

Незалежне Iнтернет-видання. Київ.
    Життя РУНВіри
    Документально
    Досліджуємо МАГА ВІРУ
    Вчення РУНВіри
    Думи мої...
    Згадаймо
    Знай наших!
    Поезія
    Мудрість
    Радимо задуматись
    Погляд
    Про наболіле
    Дискусійно
    Події
    З приводу
  А насправді
    Між іншим
    Відверто
    Обережно, отрута!
    А чули, що...
    Нам пишуть
    Народ сміється
    Головна сторінка

 

Вагонні розмови
Розмова друга

Потяг «Трускавець-Дніпро» рушив. В купе, в якому я вже встиг зайняти своє місце, було ще два пасажири. Мій прихід не завадив їм продовжувати обопільну бесіду. Привітавшись, я мовчки всівся на лаву і став прислухатися до їхньої розмови.

– Кажете, пане Вікторе, що Бог не є творець? Тоді хто це все створив? Воно постало само собою? В Біблії прямо говориться, що Бог Отець, який через святого автора, оповідає про постання усього до буття, про початок світу й створення людини. Біблія – це слово Боже, яким Бог об’явив людині вічну правду про себе й про неї.

– Я бачу, пане Мирославе, що Ви достеменно знаєте Біблію. Як відомо, в Старому Завіті немає такого вислову як Бог Отець. Такий вислів є вже в Новому Завіті Біблії. І це зрозуміло, бо на той час, коли писались Євангелії, в Римській імперії панувала віра в Юпітера – «Небесного Отця». Відповідно, євангелисти, які писали, так званий «Новий Завіт», вживали вислів Отець Небесний. А чи є Він взагалі в Вашому розумінні цей «Отець Небесний»? Як відомо з Євангелії від Іоана, Христос, пояснюючи Самарянці, що то є Бог, каже: «Бог – Дух».

– Так. Тут Ви праві. Із Нового Завіту ми знаємо, що «Бог – Дух». «Бог-Дух» є Всюдисущий і тому Ісус мав право говорити, що «Отець» в Ньому а Він в «Отцеві». Таке було розуміння Бога в Ісуса. Таке Боже втілення не є рівномірно розподілене, але так чи інак, кожен із нас може сказати, що Бог в ньому, а він в Богові.

– Тут я з Вами згідний. Але я притримуюсь думки, що Бог не є Творець. Він – Будівник Світу. Бог, в незалежності від того, як ми будемо Його величати, є Володар світу Духовного і Тілесного, Існуючого і Неіснуючого, Мертвого і Живого.

– Тут і я з Вами згідний. Але погодьтесь зі мною і Ви, що Ісус Христос є безпосереднє перевтілення (інкарнація) самого Бога.

– При всій повазі до Вас, пане Мирославе, я з цим погодитись не можу. Якщо бути відвертим, я не вірю, що жид може виконувати обов’язки Бога. Ісус походив із роду жидівського царя Давида. Ні в одній євангелії не сказано, що Ісус – Бог. Про інкарнацію Бога в Ісуса чия видумка? Можливо церковники придумали це для того, щоб Ісус був не меншої величини ніж, скажімо, Крішна. Крішна – інкарнація Бога Вішни. Ісус інкарнація Бога Саваота.

Я притримуюсь тої точки зору, що Вічна (невичерпна і незнищима) самоутверджуюча сила (Енергія) є Першоосновою несвідомого і свідомого Буття, ім’я їй – Дажбог (Датель Буття). У Біблії Бог виступає, як особистість, яка ходить, говорить, погрожує, судить, карає, милує. Я виходжу із Вчення Духовного Учителя Лева Силенка, що Бог безособовий, Бог – Вічна Всюдисуща Світла Сила, без якої не може існувати несвідоме і свідоме Буття. Без Дажбога (без Світлої Духовної Сили) немає минулого, сучасного і майбутнього. Дух і Матерія є Діями Дійсности Дажбожої. Дажбог творить гармонійність між Духом і Матерією, які є ровесниками, є взаємозалежні і взаємотолерантні.

Якщо заглянути в Даосизм, там є поняття Інь і Ян, дві протилежні сили (темний – ясний; негативний – позитивний; жіночий – чоловічий тощо) котрі є керівними засадами всіх галузей життя. Гармонія і Порядок у всесвіті є виявом Дао – Божественної Волі або Закону, що існує у Всесвіті й керує Ним.

В «Риґведах» є твердження, що світ існує сам по собі. Світ не мав творця. Сам світ є творцем. У світі є творчі сили. Вони, живлячись світом, зі світу творять світ свідомих і несвідомих явищ.

Лев Силенко каже: «Вічність у світі є – є в світі вічність змін, переоформлень, є вічність надвічна, тобто та вічність, яка все вічне робить невічним. На світі є Світло і на світі є Тьма. Між ними немає миру. Між ними точиться вічна боротьба, яка ніколи не закінчиться миром».

Китайці, сповідники Даосизму, не вірять у Бога-Творця, який керує Всесвітом, а вважають, що Першопричиною Всього є Провидіння, Воля Неба. Наука Духовного Учителя Лева Силенка де-в-чому перегукується із Даосизмом. Він каже: «Воля – Надбог, і ім’я їй Дажбог. Воля – безтілесне серце Дажбоже. Воля не Творець і не Руїнник, але без Неї ніщо не руйнується і ніщо не твориться. Людина – свідомий промінь Дажбожий, вона квіт серця Дажбожого. Дажбог – Тато, Тато в значенні Датель Буття і Дажбог – Мама, в значені Дательки Буття. Дажбог, як Тато, проявляє себе в чоловічому роді і Дажбог, як Мама, проявляє себе в жіночому роді. Дажбог Всюдисущий, Дажбог Всевічний. Між Дажбогом і нами живе таїна кровної і душевної зрідненості. Усі ми перед Дажбогом рівні і всіх Нас Дажбог любить однаковою любов’ю. Дажбог – Родич Наш, і любить Він Нас так, як люблять родичі дітей своїх».

– Виходить так, що Ви не вірите в те, що Бог створив Людину?

– Я розділяю віровченя Духовного Учителя Лева Силенка і вірю, що можна зробити макітру, дишло, колесо, а людину зробити не можна – Людина Народжена. Народжена Дажбогом. Ніщо не є справді тривким або абсолютним, але все постійно змінюється між двома протилежностями. Все безперервно змінюється і ніщо не залишається постійним. Щоб мати успіх у будь-якій справі, Людина повинна знати й брати до уваги всі зміни, котрі відбуваються в певний момент. Рано чи пізно все стане протилежністю. Все живе тільки для того, щоб померти. Все вічне стає невічним. Надвічним є тільки Воля Небес – Дажбог Свідомість Світу.

– Огні Тернополя, – каже пан Мирослав, – мені виходити. Дякую за співбесіду. На все добре.

– Дякую і Вам, – каже пан Віктор, – приємно було з Вами поспілкуватись. До побачення.

Пан Мирослав забрав свої речі і пішов до виходу. Ми з паном Віктором залишились в купе вдвох. Продовжувати бесіду з ним мені не було рації. Я бачив, що він втомився, їхати залишалось нам ще далеко і ми почали готуватися до сну.

Миролюб ЯВІР, Львів