До
євреїв України
Любі
друзі, любі співвітчизники!
Надходить
єврейське свято Ханука. Свято світла й вогнів, свято очищення
й освячення, свято героїзму. Свято повстання й перемоги Маккавеїв
над поневолювачами. Ханука святкує перемогу над тими, хто понад
два тисячоліття тому хотів змусити євреїв зректися віри своїх
предків. Згадаймо: загроза була як внутрішньою, так і зовнішньою
– вплив чужинської культури був таким великим, що деякі євреї
були ладні цілком асимілюватися. Опір братів Маккавеїв асиміляції
(хоч би якою звабливою вона була!) зберіг єврейство. Історія
Хануки – це історія багатовікової боротьби євреїв за те, щоб
залишатися євреями. Історія євреїв багато чого вчить нас усіх.
«І ти колись боролась, мов Ізраель,
Україно моя», – так писала наша з вами Леся Українка.
Любі
друзі, першого ханукального передодня ви запалите першу свічу,
відтак – дві, а відтак – і всі вісім. Світла має більшати. Світло
треба примножувати.
Веселих
вам, радісних свят! Хаґ Ханука самеах!
Віктор
ЮЩЕНКО, «Україна Молода»
*
* *
Подаємо
(в перекладі на українську) кілька уривків з книги, виданої
Донецьким УСБУ минулого року
«Покоління
«шістдесятників» різними акціями ініціювало активізацію хвилі
критики не тільки культу особи Сталіна, але й створило умови
для різних антигромадських проявів з боку вульгарних демагогів,
амбіційних політиканів. Архіви, що відкрилися, дали громадянам
можливість глибше та критичніше осмислити минуле. Цією політичною
кон’юнктурою цинічно скористалися доморощені псевдописьменники.
З-під їхнього пера народжувалися скоростиглі мемуари «самвидаву»,
що відверто спекулювали на тенденційному трактуванні драматичних
процесів недавнього періоду нашої історії. Країну заполонили
потоки не тільки підпільної продукції «самвидаву», але й нелегально
переправленої з поза кордону макулатури відверто підбурювального
змісту. Незабаром така діяльність закордонних організацій та
емісарів, а також усіляких доморощених «дисидентів» набула всіх
ознак тенденції, що одержала назву «ідеологічна диверсія».
*
* *
«По
завершенні громадянської війни оперативна діяльність Всеукраїнської
надзвичайної комісії зводилася до наступного – розгром врангелівських,
петлюрівських, повстанських і савінковських організацій».
*
* *
«У
Артемівському районі в жовтні 1996 року було припинено діяльність
незаконного воєнізованого формування з претензійною назвою «Громадська
спортивно-патріотична організація імені С.Бандери «Тризуб»...
Втомившись животіти в підпіллі (досвід застосування схронів
за прикладом поборників С.Бандери, видно, здався «спортсменам»
несучасним і некомфортним), лівобережний курінний вирішив легалізувати
осередок і подав у серпні 1999 року установчі документи для
реєстрації в Сіверській міській раді народних депутатів. Однак
доля вивела курінного до зовсім іншого казенною дому».