Учитель
про наше богорозуміння
Запитання.
Яке Ваше ставлення до многобожної віри предків?
Відповідь.
У «Мага Вірі» визначене моє шанобливе ставлення до віри наших
Предків. Ніхто не має права їхнього політеїзму (многобожжя)
зневажати чи викреслювати з історії.
Ми
знаємо: предки орали ниву дерев’яним плугом, є в нас пошана
до цього хліборобського знаряддя. Одначе, сьогодні в нас металевий
плуг. Це старе втілилося в нове, реформувалося, вдосконалилося.
Запитання.
Чуємо, що деякі любителі нашої мітології, почувши, що Ви проголосили
віру в єдиного Дажбога, осуджують Вас, як релігійного реформатора.
Відповідь.
З історії знаємо проголошення тих чи тих релігійних реформ.
Наприклад, брагмани були розгнівані на Гаутаму Будду. Казали,
що він чинить реформу індуської многобожної віри, і ширить науку
штучну, нежиттєву.
Шамани
хотіли вбити Спітаму Заратустру за те, що він проповідував скасування
політеїзму в перській народній вірі і утверджував віру в єдиного
Господа з ім’ям Агура Мазда.
Король
Виштаспа урятував Заратустрі життя. Шамани жорстоко переслідували
Магомета за те, що він оголосив реформу народної арабської віри:
скасував віру в 360-ох богів, і сказав, що «Крім
Аллаха, немає бога».
Запитання.
Є думка, що там, де політеїзм (многобожжя), панує плюралізм,
демократія, а там, де монотеїзм (віра в одного Бога) – деспотизм
самодержця.
Відповідь.
У
Єгипті було многобожжя. І деспот-фараон поклонявся багатьом
богам, тримаючи народ у жахливому рабстві. І жерці рекли, що
фараона охороняють боги Єгипту. Римські імператори сповідували
римську народну многобожну віру, яка оправдувала їхній деспотизм
і проголошувала їх богами.
Чингис
хан Темуджін визнавав многобожну монгольську віру, і всюди діяв
як тиран. Він своїх опозиціонерів (курултаїв) живцем зварив
у котлах так, як імператор-християнин Констянтин свою жену Фаусту.
Плюралізм,
гуманізм не в тому, яка віра: політеїстична чи монотеїстична,
а в тому, які у вірі втверджені основи моралі, народні права,
закони ставлення людини до людини.
Запитання.
Учителю, що в релігії означає термін «генотеїзм», і чи
його суть є в РУНВірі?
Відповідь.
Слово «генотеїзм» створене з двох слів: «ген» (один)
і «теос» (бог). Отже, однобожжя, яке є в багатобожжі.
Відомі два шляхи генотеїзму.
1-ий:
віруючий поклоняється одному Богові, але визнає (не заперечує)
існування в своїй вірі багатьох інших богів.
2-ий:
віруючий є визнавцем багатьох богів, та вірить, що в один і
той же час (на визначеній території) діє тільки один Бог, а
всі інші боги в діях одного Бога участи не беруть.
У
Київській Русі був політеїзм. Діяла велика кількість великих,
середніх і малих богів. І хвора бабуся казала: «Напала
на мене Жовтиха» (очевидно, божество, яке робить
лихо людині).
Волхви,
знахарі пробували хворих лікувати: відганяли від них злі божества
(Ломиху, Задуху, Жовтиху). Казали: «Та
іди Задухо в болота, темні ліси». У Київській Русі
племена, роди, родини мали своїх демібогів, богів. У кожній
хаті жив Домовик. Домовик, як хатнє божество, був в домах трипільських
покровителем родинного тепла.
І
Сумеріяни (Шумери), вимандрувавши з берегів Дніпра на долину
Тигру і Евфрату, продовжували вірити в Домовика. Згодом його
визнали й семітські жителі Вавилону, назвавши – Домус,
а потім – Тамуз, і про нього є згадки і в «Біблії».
Довгі
часи між любителями мітології ведуться суперечки: хто ж був
верховним богом: Перун, Світович, і дехто доводить, що Сварог.
Але у «Ведах» і в нашому літописі «Виласа Книга» зазначено,
що Сварга це Небо. І боги живуть на Сварзі. Монахи, щоб поглумитися,
а може не знали, як прочитати слово «сврг», написали
«сварог», мовляв «бог з рогами». Є сварга, сварга-око
(дім богів небесний). Вважаю, що в нашому політеїзму був відчутний
генотеїзм.
У
політеїзмі грецькому, римському, єгипетському верховними Богами
були Зевс, Юпітер, Амон. У грецькому політеїзмі боги між собою
сваряться, ведуть війну. У багатьох обставинах поводяться, як
люди чи півбоги.
Вибране
зі «Святого Вчення»