...Бо се ж ми походимо вiд Дажбога...

Бувальщини

Число 29
Лютий 11005 р. Д.

Напишіть нам

Незалежне Iнтернет-видання. Київ.
    Життя РУНВіри
    Документально
    Досліджуємо МАГА ВІРУ
    Вчення РУНВіри
    Проповідь
    Згадаймо
    Знай наших
    Поезія
    Думи мої...
    Радимо задуматись
    Так має бути
    Погляд
    Нагально
    Події
    З приводу
  А насправді
    Між іншим
    Варто знати
    Обережно, отрута!
    А чули, що...
    Нам пишуть
    Народ сміється
    Головна сторінка

 

Зазомбовані Карпати

Сповідникові РУНВіри, коли йому доводиться бувати в нових місцях, перш за все цікаво, яка ж у цих місцях віра і що тут люди знають про РУНВіру.

Нещодавно мені довелося бути в Карпатах і я теж поцікавився цим питанням. Аби більше дізнатися про цей чудовий край, я пішов музеями Івано-Франківська, Коломиї, Долини, Ужгорода; багато корисного й цікавого я дізнався в цих музеях.

У краєзнавчому музеї Івано-Франківська є світлина браслета, який зробили наші далекі предки з бивня мамонта. На моє запитання, що ж воно таке, мовляв, екскурсовод відповів, що це «мізинка». «А що це за взори на браслеті?» – знову я за своє. Відповідь приголомшила. Шановний екскурсовод каже, що це «грецькі (!) меандри». Я кажу: «Як же вони можуть бути грецькими, коли вони знайдені при розкопках у селі Мізин на Чернігівщині?». Я розповів про мізинські меандри (по-нашому базкінечник), що багато народів привласнюють його собі. Племена Гіттітів, які жили на північному березі Чорного моря, занесли безкінечник із глечиками в південні краї і навіть до Єгипту. Зберігається зараз цей браслет із мамонтового бивня в історичному музеї Києва і зберігається погано – екскурсовод казала, що скоро перетвориться на пил. А у вітрині зберігають копію цього браслета. Комусь, значить, потрібно, щоб наша історія зникла й зникла безслідно. Тому й не знають наші люди, що на нашій землі винайшли колесо, приручили коня, виорали, засіяли поля, спекли хліб уперше. А ще не знають, що біля Мелітополя є Кам’яна Могила. А в тій могилі 63 гроти і всі гроти мають різні малюнки та письмена, яким більше 10 тисяч років. В жодному музеї поважні екскурсоводи не могли відповісти на подібні мої запитання.

У Коломиї в музеї «Писанка» (це триповерхова споруда, в якій колекція з п’яти тисяч писанок) ми уважно слухали екскурсовода про створення музею, про колекцію писанок, хто які виготовляв. Пішли оглядати. Пані екскурсовод поспіхом каже: «Це дохристиянські писанки – і проходить далі – а це вже християнські». І тут ми докладно почули, на яких писанках, які святі, де Матінка Божа, де які хрестики і що вони означають, в якому регіоні і як розписують, які чуда бували і які святі «приходили» до майстринь-писанкарок. Подякував та й кажу: «Прошу вас, щоб ми повернулися до зали дохристиянської писанки». Здивувалася екскурсовод та й питає: «А що для вас там цікавого?» Кажу, що хочу знати про символи, які там зображені, кому і які писанки в дарунок давали, де знаки Перуна, Ярила, Стрибога, Берегині, де солярні, де місячні тощо. Запитують: «А ви, що, язичник?»«Та ні, – кажу, – я сповідник РУНВіри, ми віримо в Дажбога – Дателя Буття, Дателя Життя і молимося ми за святу Землю України, а не Ізраїлю, за святе місто Київ, а не Єрусалим, за святу річку Дніпро, а не Йордан. І Бог у нас один, а не так як у вас, три: Саваот, Христос (Яшуя) і ще якийсь Дух Святий». Зацікавився, правда, дехто, і я пізніше вислав на прохання працівників музеїв Мага Віри та інші книги РУНВіри.

В інших музеях теж славили Ісуса й Матінку Божу. В неділю тут більшість базарів не працює – офіційно не дають дозвіл на торгівлю. Така ось свобода на Прикарпатті.

Вітаються тут «Слава Ісу», а я відповідаю: «Слава Дажбогові!». Питають: «А що це ви таке кажете?». Я відповідаю, що вірю в Дажбога і тому так відповідаю. Кажу, я не чув, щоб хтось тут вірив в Бога, хоч ви скрізь наполягаєте, що найщиріші віруючі: «Чув, що ви в Христоса віруєте, в Матір Божу, а щоб у Бога – не чув. Ніхто жодного разу не згадав про Бога. А Біблія каже, що бог є Єгова, а ще Саваот, Елогім. І я не чув, щоб хтось хоч раз про них згадував».

В совіцькі часи з розповідей екскурсоводів можна було зробити висновок, що ми існуємо тільки з 17-го року. Теперішні ж екскурсоводи навіюють нам, що ми вже існуємо 988 року. Можливо, колись дізнаємось, що жили ми і в часи Трипілля, і ще раніше. Якщо нас не встигнуть геть зазомбувати. Бо зараз зі своєю християнською етикою сунуть до школи, вузу, в армію, в лікарні, – мабуть, хочуть наші правителі бути святішими за папу Римського з патріархом Московським разом узятими…

р. Мирослав МАРЧЕНКО

* * *

А вам це ні про що не нагадує?

Неприємні новини прийшли до нас зі славного Івано-Франківська. Рунмама Оріяна Кучірко довго скаржилася, що до неї не доходять листи від наших побратимів. Про пані Оріяну, нагадаємо, наш часопис уже писав (див. число 16 за квітень 11003 р.) – вона в часи комунізму жорстоко поплатилася за любов до України, за українські вірші і за небажання вступити до комсомолу.

Чому так трапляється з листами, важко було зрозуміти. Думалося, можливо, діти просто зі скриньки виймають. Тоді, щоб мати якийсь зв’язок з однодумцями, вона стала давати адресу свого сина Володимира, котрий живе в іншому районі города – щоб листи приходили до нього, а він потім їй передавав. Проте історія знову повторилася – листи й туди не доходили. Зокрема, рекомендований лист із десятком примірників «Слова Оріїв» повернувся до Києва більш як через місяць із дня відправлення – пояснення було таке, ніби листа ніхто не забрав.

Усе можна зрозуміти, але коли те саме повторюється кілька разів, то це вже нагадує систему. Ми з цього зробили висновок, що існує якась заборона на франківському поштамті доносити листи на ім’я Кучірко. Прості листи, за доставку яких пошта не відповідає, просто знищуються, а ось рекомендовані, за які передбачена відповідальність, – лежать чесно на пошті місяць, а потім їх повертають назад.

Ось така нині «свобода» вимальвується на Галичині… Треба чесно віддати належне уніатському КГБ – працює воно безвідмовно і чітко. Паралелі з КГБ тут проглядаються дуже прозоро, бо наведені не лише для красного слівця – якщо ті переслідували пані Оріяну за небажання стати сповідником комуністичної релігії, то теперішні – за небажання стати християнкою уніатського розливу. Але обидві наглядово-каральні структури не можуть їй пробачити її українськість більше ніж дозволено. Ці, правда, поки що на заслання не відправляють…

Редакція