...Бо се ж ми походимо вiд Дажбога...

Думи мої...

Число 29
Лютий 11005 р. Д.

Напишіть нам

Незалежне Iнтернет-видання. Київ.
    Життя РУНВіри
    Документально
    Досліджуємо МАГА ВІРУ
    Вчення РУНВіри
    Проповідь
    Згадаймо
    Знай наших
    Поезія
    Радимо задуматись
    Так має бути
    Погляд
    Нагально
    Події
    З приводу
  А насправді
    Між іншим
    Бувальщини
    Варто знати
    Обережно, отрута!
    А чули, що...
    Нам пишуть
    Народ сміється
    Головна сторінка

 

За нами – майбутнє

Мага Віра

Створюючи своє всесвітньо-величне Вчення, Учитель Лев Силенко сподівався, що його підхоплять вдячні послідовники, розвинуть і переможно понесуть у далеч віків. Так воно колись і станеться, однак це буде не сьогодні і, на жаль, не завтра.

Українець-русич, який пережив 70 років комунізму, 260 років москвинського царизму і 1000 років візантійського християнізму, який провінційність і рабське єство всмоктує з материнським молоком, не здатен нині не просто розвинути геніальну Науку РУНВіри, а навіть її елементарно збагнути. На це здатна нині лише невелика жменька людей в Україні й розсіянні.

Як ілюстрацію зацитуємо тут уривок із промови побратима Добролюба (Данила) Лимаря з Лос-Анджелеса, яку він виголосив року 10984, за кілька днів до своєї смерти і яку подає у своїй книзі «Учитель Силенко» Світослава Лисенко:

«Любий Пророче, Учителю Лев Силенко, говорю до Вас перший і останній раз. Я маю 87 років. Знаю, що ніколи не побачу Вас. Шкодую, що ми ніколи не стрічалися. Відчуваю, що через тиждень я відійду у Царство Духа Предків. І це буде останнє моє слово: слава Силенкові, нашому рідному Пророкові! Слава Дажбогу!

Учителю, Ви підіймаєте камінь дуже тяжкий. Тисячу літ ніхто не думав цей камінь зрушити з місця. Ніхто не додумався між українцями проповідувати віру в Одного Господа Дажбога. Ви перший і останній Пророк. Тільки 100 років після Вас прийдуть люди, які збагнуть Ваше Святе Вчення. А тепер Ви будете зацьковані, обмовлені, обкидані брудом, може й калічені або вбиті. А з РУНВірою може статися таке: кожний намагатиметься спотворювати Ваше Святе Вчення, приписуючи собі і творячи якусь нову окремішню РУНВіру. Може постати 100 групок, і кожна з них матиме свою РУНВіру, і кожна інакше інтерпретуватиме Ваше Святе Вчення, переінакшуючи його. Одна група РУНВіри буде воювати з іншою, і кожна вважатиме себе найправдивішою. Провідник кожної групки вважатиме себе найголовнішим «отаманом». І прагнутиме інші групи РУНВіри приєднати до себе, як до Централі. І не буде між вірними РУНВіри часу на втілення в життя Мага Віри. Сварня, гризня виснажуватиме й стомлюватиме їх. Очевидно, будуть активно діяти у цьому напрямку провокатори, підіслані архиєреями чужих релігій, які, перелякавшись РУНВіри, намагатимуться її позбавити статусу релігійної Громади і перетворити РУНВіру в товариство дослідників міфології, у спільноту народознавства, у розшарпане просвітянство. І тоді архиєреї чужих релігій скажуть «Нікчемні холопи, «раби божіє», «со страхом і трепетом» бийте поклони Господу Саваоту, Богу народу юдейського, просіть, щоб Він Вам відпустив гріхи». І «раби божіє» не знатимуть, хто вони, ким і чому закуті в ганебне рабство.

Рідний Пророче, Ви об’явили рідні догми і канони: рідна віра рідна, а чужа – чужа, Ваші Сім Законів Правильного Життя – це свята догма благородного самовдосконалення, і до цієї української догми не доросли «німії, підлії раби», не здібні й самі робити порядок у своїй душі й помислах.

Пророче, Ви Всевишнім Господом посланий. Терпіть. Жахливі зневаги й обмови сипатимуться на Вас. Терпіть і прощайте знахабнілим, розгуканим рабам. Їм більше буде імпонувати відстала форма релігії – політеїзм (багатобожжя), бо кожний матиме свого божка, щоб казати, що його божок кращий, ніж сусіда. Таке багатобожжя точитиме душу, так, як шашіль точить дерево. Але прийдуть кращі люди в Україні.

Ваше Святе Вчення приймуть і Світ Правди засвітять. І цим звеличать себе і Матір Україну. Якщо буде потреба, згадайте мої міркування і напишіть, що я, силенкиянин Добролюб Лимар, відійшов у Царство Духа Предків із поклоном до Вас».

Як бачимо, слова добродія Лимаря є багато в чому пророчими, а отже, сподіваємося, що вони будуть пророчими до кінця. Бо Учитель Силенко творив РУНВіру разом зі своїми вірними побратимами для Вільної Української Людини і ця людина таки колись народиться.

Саме РУНВіра вже більше як 40 років іде в авангарді українського рідновірського руху. Весь цей рух можна порівняти з кометою, яка вже пронизує холодну темінь чужовір’я. І саме РУНВіра є яскравим ядром цієї комети, тоді як інші богорозуміння (переважно багатобожні) складають шлейф цієї комети, оскільки майже всі вони вийшли з РУНВіри і своїх вірних вони здобувають переважно знову-таки з тієї ж РУНВіри. Одні з них покинули материнську конфесію бо банально посварилися з кимось із рунвістів. Когось РУНВіра обмежує в «польоті думки» у вигадуванні, оскільки тут є певні канони, усталені засади, які закладені Учителем чи сформувалися за сорок літ. А інші просто не туди попали – вони є любителями мітології, дослідниками минувшини та й узагалі, вони не можуть зрозуміти, навіщо потрібна струнка релігійна система. І ось всі ці три джерела формують численні рідновірські гурти – їх буде все більше й більше. Не виключено, що з часом, коли ОСІДУ РУНВіри стане потужною структурою, частина людей таки повернеться в лоно материнської віри і тому їх не будемо за ці метання осуджувати.

Окремо потрібно сказати про потуги сучасних неоязичників зберегти все те старе, дещиця якого таки залишилася з дохристиянських часів і навіть відновити (!) з тисячолітньої давнини. Консерватизм як суспільне явище – річ загалом потрібна і ми його вітаємо, однак консерватизм у певних межах! І тут не варто ще раз псувати папір, доводячи, що відновити дохристиянські вірування НЕМОЖЛИВО в принципі – хоча б із тієї причини, що залишилось катастрофічно мало пам’яток для більш-менш правдивого відтворення, а ті, які залишились (писемні), переважно пропущені крізь свідомість християнських ченців, які їх і записали, а тому довіряти їм до кінця не варто. Тому сучасним лідерам різноманітних новітніх рідновірських течій треба чесно сказати своїм адептам – що вони, як і рунвісти, творять НОВУ ВІРУ, пророками якої і сподіваються стати.

Недавно я перечитав цікаву й повчальну книгу Ісраеля Шахака «Жидівська історія, жидівська релігія – тягар трьох тисячоліть», де етнічний жид, але не ортодоксальний, зокрема, доволі яскраво описує ті анекдоти, які виникають, коли рабини намагаються в наш час жити строго за Талмудом, написаним 2,5 тис. років тому. Тоді як за ці тисячоліття змінився і рід занять жидів (вони тоді були землеробами), і наука з технічним поступом зробили значний крок уперед, і місце проживання, а отже, й оточуюче середовище кілька разів кардинально помінялося тощо. Самі рабини розуміють анекдотичність ситуації, але вони є заручниками цього Талмуда, оскільки, якщо вони змінять свій Закон, який є суттю Юдаїзму, то це вже буде не Юдаїзм. І їм нічого не залишається, як, зціпивши зуби, продовжувати агонію релігії, яка вже давно має померти.

Або, ви думаєте, чому Католицизм зараз тисне на Православ’я, а не навпаки? Та тому що Латинська церква більш гнучка, вона засвоює нові віяння нашого часу (проте далеко не всі!), переварює їх і потім обертає собі на користь, тоді як Православ’я занадто консервативне. З цієї ж причини різноманітні протестанти-«алілуйщики» нині відбирають паству як в одних, так і в інших.

Отже для творення новітньої конкурентноздатної релігії потрібно грамотно збалансувати консервативний початок і реформаторський. Тільки віра, яка зуміє цього досягти, матиме майбутнє. І саме все це закладене в РУНВіру: дух давнього язичництва й форма новітнього богорозуміння. Адже сучасне розуміння Дажбога (Дателя Буття) зовсім не тотожне Дажбогу язичницькому, на останньому етапі хоч і головному богу пантеону, проте не Абсолюту. Сучасний Дажбог включає в себе дух Дажбога тодішнього, дух Перуна, дух Велеса, дух Стрибога, Лади і всіх інших богів пантеону.

Багато людей, які прийшли в РУНВіру на першій хвилі чи то в Україні, чи то ще раніше в розсіянні, не зрозуміли глибинної суті Науки Силенка, більшість із них сприйняли її поверхово, як самий лише супер-патріотизм, саму зовнішню оболонку, нове, а тому цікаве і яскраве явище. І ось коли око призвичаїлося до яскравости, йому захотілося ще яскравішого – ці люди почали шукати все нове й нове, бажано строкате й яскраве, саме таке, як дитині подобається. Вони почали «розвивати» РУНВіру ВШИР, розчиняючи її у неймовірних навколорелігійних теоріях, гіпотезах, а здебільшого – казочках, які нашвидкоруч створювалися, вигадувати все нових і нових богів, богинь та боженят. Ці випадкові в РУНВірі люди не могли зрозуміти, що РУНВіра має неймовірний потенціал розвитку ВГЛИБ, не міняючи головних засад Учення, а лише доповнюючи й ускладнюючи, доводячи до досконалости. Наша Віра – цілина, величезне неоране поле різнопланової цікавої діяльности для активного розуму! На жаль, люди, які це збагнуть, лише починають народжуватися і вони обов’язково народяться, бо зачаття вже відбулося – тисячі й тисячі українців прочитали Мага Віру і її продовжують читати все нові й нові майбутні подвижники РУНВіри.

Безумовно, що творення нової релігії – справа занадто важка. Далеко не кожне вчення має шанс перерости в релігію, далеко не всі, хто за цю справу взялися, внесуть у неї відчутну лепту – дехто навіть може зашкодити. Багато хто не витримає щоденної копіткої, навіть рутинної, праці і відійде. Але прийдуть інші, які понесуть справу РУНВіри наступним поколінням. Саме цих людей нам потрібно зараз віднайти в масі українства, перемивши гори піску, аби таким чином здобути дорогоцінні самородки. І саме це завдання стоїть перед «Словом Оріїв» і саме ця стаття є засобом досягнення цієї мети.

З Дажбогом переможемо!

Анатоль ІВАЩЕНКО