...Бо се ж ми походимо вiд Дажбога...

Релігія

Радимо задуматись

Число 23
Жовтень 11004 р. Д.

Напишіть нам

Незалежне Iнтернет-видання. Київ.
    Життя РУНВіри
    Документально
    Досліджуємо МАГА ВІРУ
    Вчення РУНВіри
    Проповідь
    Згадаймо
    Знай наших!
    Поезія
    Мудрість
    Погляд
    Про наболіле
    Нагально
    Події
    З приводу
  А насправді
    Між іншим
    Без коментарів
    Варто знати
    Обережно, отрута!
    А чули, що...
    Нам пишуть
    Народ сміється
    Головна сторінка

 

«Засновник» родоводу

Клясична історія вчить, що Рюрик навчив нас усьому, але був убитий невдячним злочинцем, а вдячний Олег Віщий виростив його сина Ігоря. Подивимося, чи це так.

Уже не раз у вчених виникали сумніви в правильності тлумачення родоводу Рюриковичів. Наприклад, Г.Носівський і О.Хоменко в п’ятитомнику «Русь і Рим» доводять, що воно просто вигадане купленими чи заляканими Романовими істориками, щоби довести походження московських самодурів од давньої Руси. В.Кожинов ув «Історії Руси й руського слова» не згоден із ними, але теж заперечує, що Ігор – син Рюрика, а також доводить існування двох Олегів, які злились чомусь ув одного – Віщого Олега. Цим, певне, й пояснюється протиріччя в зазначенні дати й місця поховання князя, про яке писав О.Бушков в «Росії, якої не було» (див. мою статтю «Вбивство Олега Віщого»).

Підемо далі. Віщий Олег у билинах зветься Всеславовичем. Отже, якщо Рюрик – його брат, він теж має бути Всеславовичем, але цього ніде не сказано. І чому родовід назвали на честь Рюрика, а не Всеслава? Можливо, за видатні заслуги. Але за які? Ані видатних перемог, ані заснувань городів, ані економічного підняття держави князеві ніде не приписано! Загальноприйнята думка, що навчив Русь жити. Але ж він був варяг! Це що виходить: були дикі тут русини, а потім гості з Півночі почали їх просвітлювати? Напрошується порівняння з нахабною брехнею про те, що ми отримали писемність од Візантії. Але навіть у «Повісті минулих літ» написано, що Київ було засновано років за чотириста (!) до народження Рюрика. А ми знаємо, що й це неправда – Київ незрівнянно старший.

Зате там же замовчується рік народження «героя». Знову-таки напрошується порівняння, причому вже з Володимиром. Його рік народження навмисно замовчувався у скорочених виданнях «Повісті…», щоби нав’язати думку про його походження від Святослава. Але в повному тексті він усе-таки є, а Рюрикового, здається, нема й у повному. І схоже, що він був іще брутальнішим самозванцем, аніж «Красне Сонечко». Підтверджує це також те, що насправді від Рюрика почався занепад руського язичництва. Згадаймо – Ольга вже просто була християнкою!

А тепер ізгадаймо знову мою статтю «Вбивство Олега Віщого» (див. «СО» за серпень 11001 р.Д.). Наявність другого, молодшого Олега геть не заперечує вбивства першого, а всі інші доводи цієї статті цілком справедливі. І можна припустити, що цей злочин був учинений спільниками Рюрика. Щоправда, доказів у мене поки що нема ніяких.

Але взагалі проти Рюрика докази є, зокрема з тієї ж «Історії Руси й руського слова» Кожинова. По-перше, він наполягає, що Рюрик народився біля 9817-го р.Д., а Олег Віщий – біля 9850-го. Для братів різниця явно завелика. Знову-таки нагадує Володимира.

Друге його твердження – Рюрик був християнином! Якщо точніше: «Необхідно ще відзначити, що Рюрик-Рорик, як і його батько конунґ Хальвдан, був у співдружніх відносинах із німецьким імператором у 814–840 роках Людовиком І Блягочестивим – сином і спадкоємцем КАРЛА ВЕЛИКОГО (одного з найкривавіших християнських горлорізів – виділення й коментар мої – М.). Людовик у 826 році ОХРЕСТИВ (виділено мною – М.) Рюрика (щоправда, пізніше той повернувся до язичництва), а згодом утвердив його в якості правителя Хрісландії (раніше цей пост займався із волі Карла Великого – батька Рюрика). Одначе син Людовика, Лотар, ставши імператором після смерті батька, двічі «відбирав» Хрісландію в Рюрика: в 843-му році до 850-го й кінцево в 854 році. І не виключено, що саме тому Рюрик одповів ізгодою на запрошення стати правителем у далекій Ладозі».

Відносно «запрошення» можна й засумніватись. Але подивимося на ще один висновок історика: «Чомусь рідко звертають увагу, наприклад, на той хвакт, що в більш або менш детальному літописному переказі про Ігоря є дивна хронологічна прогалина. Повідомляється, що він почав правити після смерті Олега, в 913 році, та згадується про його дії в 914 і 920 роках, але далі ніяких відомостей про нього немає протягом двох десятиріч – до 941 року.

Разом із тим уже давно й багаторазово було висловлене переконання в тому, що літописці штучно перетворили Ігоря в сина Рюрика, щоби забезпечити єдність династії (виділено автором) Рюриковичів, а насправді він міг бути хіба що внуком – коли не правнуком – Рюрика…»

Проте навіть якщо відкинути все вищесказане й вірити, що Олег притулив сина Рюрика, то не слід забувати – ніде не сказано, що це було зроблено з подяки! Цілком ймовірно, що з нього хотіли зробити месника ворогам – нащадкам Рюрика.

Зі всього сказаного можна зробити висновок, що цей правитель не лише не був засновником родоводу прославлених князів, а, схоже, й належав до лютих ворогів Руси. І просто образливо називати Рюриковичами героїв-рідновірів, особливо Святослава Хороброго, який став своєрідним символом РУНВіри.

МСТИСЛАВ